Werkgeluk

Gelukkige leerkrachten zorgen voor gelukkige leerlingen! We zijn zó gewend om ons vooral op onze leerlingen te richten…
Goed nieuws: deze training draait om JOU!
Ontmoet de inhoudsexpert van de training in de volgende video…

0% played

De inhoud van de training

Vind jij voldoening in je vak, voel je je verbonden met collega’s en krijg je genoeg waardering? Ken jezelf en weet wat je nodig hebt om die gelukkige leerkracht te zijn die je wil zijn! De training helpt jou om erachter te komen wat jouw drijfveren zijn. Je leert dat je geluk niet moet nastreven, maar gelukkig kunt zijn met wat er al is…
“Maar… hoe gelukkig ben je eigenlijk? Download de Cantril ladder en geef jouw geluk een cijfer!

  • 1. Verhalend ontwerp

    Werkgeluk! Met behulp van dit verhaal kom jij erachter waar jij staat als het gaat om werkgeluk en weet je wat deze training voor jou kan betekenen.

    15 min
  • 2. Online magazine

    Welke factoren hebben invloed op jouw werkgeluk? Waarom is iets voor een ander doen zo belangrijk? Geluk versus werkgeluk: wat is het verschil eigenlijk? Hier ontdek je alle ins & outs rondom werkgeluk.

    30 min
  • 3. Video

    Take control! Heb jij de regie over jouw (werk)geluk in handen? In dit onderdeel bepaal je aan de hand van de 6 geluksfactoren waar jij staat.

    30 min
  • 4. Question

    12 Vragen om te komen tot een geluksplan! Onze inhoudsexpert Femke stelt je voor de keuze: wat is voor JOU belangrijk?

    15 min

Aan het einde van de training

  • weet je welke 6 factoren voor jouw werkgeluk zorgen.
  • weet je wat het je oplevert om werkgeluk na te streven (rendement).
  • herken je de valkuilen en leer je zelf de regie over jouw werkgeluk te nemen.
  • heb je kennisgenomen van verschillende (wetenschappelijke) onderzoeken rondom werkgeluk.
  • heb je volop inspiratie om jezelf en/of collega’s werkgelukkiger te maken.

Femke Wetzer-van Gils

Mijn naam is Femke Wetzer- van Gils. Ik ben getrouwd met Joris en moeder van een zoon. Van origine ben ik Rotterdamse en ‘geen woorden, maar daden’ neem ik heel letterlijk!
Daadkracht, passie, enthousiasme, creativiteit en ruimdenkendheid typeren mijn persoonlijkheid.

Ik ben voormalig groepsleerkracht in het basisonderwijs, Master Special Educational Needs, ICT-coördinator en mediacoach. En altijd zeer ambitieus en energiek!
Na een auto-ongeluk was werken in het onderwijs -volgens mijn werkgever- niet meer haalbaar.

Zo kwam mijn bedrijf tot stand…Femnomenaal!