

De hoogbegaafde leerling kan en weet veel zonder dat hij daar echt moeite voor hoeft te doen. Gaat het een keer niet vanzelf, dan is hij snel uit het veld geslagen: ‘Ik kan het niet, ik ben dom…’ Maar wat doe je als de leerling een negatieve overtuiging ontwikkelt? Of heel snel gefrustreerd is? Ontdek de 7 uitdagingen in het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen. Leer om signalen te herkennen en daarmee onderpresteren te voorkomen.
‘Op de basisschool was ik een snelle leerling. Ik vond de stof makkelijk en hoefde weinig moeite te doen om mee te komen in de groep.’ Dick is docent, trainer en onderwijsadviseur bij Novilo. Daarnaast is hij ook ervaringsdeskundige als het gaat om hoogbegaafdheid. Hij ondersteunt scholen en leerkrachten om de kinderen van nu -die net zo zijn als hij destijds op de basisschool- beter in hun vel te laten zitten en beter tot hun recht te laten komen.