

“Beter iets kleins goed uitwerken, dan iets groots half.”
Onderzoek doen volgens een syseem verbetert jouw onderwijs!
Onderzoek doen… het roept vaak reacties op als: het is complex, het kost veel tijd en het past beter bij de rol van specialist dan die van leerkracht.
Maar dan… is er altijd dat praktijkprobleem dat maar niet opgelost wordt: de rekenresultaten blijven tegenvallen, dat groepje leerlingen blijft ongewenst gedrag vertonen, het zelfstandig werken blijft moeizaam. Je hebt echt alles al geprobeerd zonder het gewenste resultaat. Wat nu?
Sandra is een gedreven en enthousiaste opleidingsdocent bij Onderwijs Maak Je Samen. Ze wil leerkrachten laten ervaren hoe waardevol het is om te blijven leren. Door haar jarenlange ervaring als leerkracht en intern begeleider in het basisonderwijs, als opleidingsdocent in het HBO én haar achtergrond als onderwijswetenschapper is ze goed in staat praktijk met theorie te verbinden. Ze vindt het een uitdaging om onderwijsmensen goed onderbouwde bagage mee te geven, zodat ze deze meteen in de praktijk kunnen toepassen.
Als opleidingsdocent wil ze leraren krachtiger maken, waardoor de kwaliteit van het onderwijs en het leren van de leerlingen worden versterkt. Wat zij het belangrijkste vindt in haar werk, is dat er nog meer bevlogen leerkrachten worden opgeleid die een motiverende en stimulerende werking op hun leerlingen hebben. Sandra hanteert graag een onderzoeksmatige aanpak en een analytische, systematische houding; als leraar ‘onderzoek’ je elke dag.