

Professionele Leergemeenschappen (PLG) hebben een tweeledig doel: het verbeteren van het onderwijs en het professionaliseren van jou als leerkracht. Een win-winsituatie!
De Professionele Leergemeenschap (PLG) is niet meer weg te denken uit de school.
In een PLG ga je samen met (meerdere) collega’s op onderzoekende en nieuwsgierige manier aan de slag met het verbeteren en vernieuwen van onderwijs. Daarbij maak je nieuwe ontwerpen voor de praktijk. Zo bereiden jullie lessen voor, maak je voorstellen voor nieuw beleid en kom je samen tot praktische oplossingen. De uitdaging is om ‘dieper’ te gaan dan het uitwisselen van kennis en ervaringen en om tegelijkertijd écht tot een resultaat te komen dat iets toevoegt aan jouw handelen. Ga niet te snel, maar ook zeker niet te langzaam…
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Naomi Mertens is sinds 1997 werkzaam in het onderwijs. In diverse rollen en functies werkte zij aan team- en organisatieprocessen, schoolbegeleiding, nascholing, projectleiding, advies, intervisie en coaching. Met haar adviesbureau Mijn Leergemeenschap richt zij zich op het ondersteunen van professionaliseringsprocessen in Professionele Leergemeenschappen en lerende netwerken. Specifiek ligt de focus op het leren van leraren in de schoolorganisatie, in het bijzonder in het primair onderwijs.