

Onderwijs in lezen gaat de hele dag door. Verhalen zijn immers overal!
Als leerkracht wil je alle mogelijkheden aangrijpen om kinderen leesvaardig(er) te maken. Kunnen lezen opent immers de deuren naar de wereld; verhalen komen in elk vakgebied terug. Wat we willen? De leesmethode(s) als bron gebruiken en de kinderen het stuur in handen geven!
Wilma had als kind één wens: juf worden op een school, zoals haar voorbeeldjuffen en -meesters, die haar als mens zonder vooroordelen de wereld wilden leren kennen. Zij hebben haar wereld groot gemaakt, vanuit het kleine dorp waar ze is opgegroeid.
Wilma startte als juf, werd leidinggevende in het onderwijs, ontwikkelde zich van Pabo-docent, studieloopbaanbegeleider, stagecoördinator, curriculumontwikkelaar en leidinggevende in het hbo tot onderwijsbegeleider en eigenaar van onderwijsinstelling OnderwijsMens B.V. en onderwijsbureau OnderwijsKwaliteit B.V.
Wilma heeft overzicht over het onderwijslandschap, ondersteunt op hoofdlijnen en legt snel verbanden. Ze schakelt moeiteloos van beleid naar het primaire proces en weer terug. Ze kent de praktijk in de klas en de dagelijkse ervaringen van leerlingen, leraren, directeuren en bestuurders. Ze speelt het liefst op het hele veld tegelijkertijd, trekt zich langzaam terug en adviseert op afstand nadat ze zichzelf in de dagelijkse praktijk overbodig heeft gemaakt.